11.07.2016

Звіт про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Ізмаїльській районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування протягом І півріччя 2016 року

Ізмаїльська районна державна адміністрація у своїй повсякденній роботі зі зверненнями громадян керується Законом України «Про звернення громадян», виконує завдання, визначені  Указом Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування",  прийнятими на їх виконання розпорядженнями голів обласної та районної державних адміністрацій. Питання забезпечення прав і законних інтересів громадян є одним із пріоритетних напрямків діяльності Ізмаїльської районної державної адміністрації.

За звітний період Ізмаїльською районною державною адміністрацією прийнято  474 звернень, що на 163 звернень більше, ніж за аналогічний період минулого року (311 у І півріччя 2015 року).

Письмово до райдержадміністрації протягом І півріччя 2016 року надійшло 388 звернень, що на 169 звернень більше, ніж за аналогічний період 2015 року (219).

Керівництвом Ізмаїльської районної державної адміністрації протягом І півріччя 2016 року проведено 54 особистих прийоми та 32 виїзних прийоми, під час яких було прийнято 84 звернення (92 за І півріччя 2015 року).

Через урядову гарячу лінію було надіслано 209 звернень що на 111 звернень більше, ніж за аналогічний період минулого року (98 за І півріччя 2015 року)

 

Під час проведення виїзних прийомів громадян разом із керівництвом Ізмаїльської райдержадміністрації до населених пунктів здійснюють виїзди спеціалісти управлінь та відділів райдержадміністрації, щоб більш детально з’ясувати суть порушених питань та надати кваліфіковану допомогу у їх вирішенні. Проведення виїзних прийомів громадян керівництвом Ізмаїльської райдержадміністрації дає змогу вивчити суть порушених питань на місці, залучити відповідних посадових осіб тих закладів, установ, які розташовані безпосередньо на території сільських (селищної) рад.

Як і раніше, найбільш порушуваними питаннями, з якими письмово звертались громадяни до райдержадміністрації, були:

 

Тематика

Протягом 2016 року

Протягом  2015 року

Абсолютний приріст

Соціальний захист

101

59

+ 42

Аграрна політика і земельні відносини

227

109

+118

Сім’я, діти, молодь, тендерна рівність, фізична культура і спорт

13

33

- 20

Транспорт і зв’язок

27

24

+3

 

Кількість громадян, які звернулись до Ізмаїльської районної державної адміністрації, із врахуванням колективних звернень, становить 638 проти 943 за аналогічний період 2015 року, які у своїх зверненнях порушили 474  питань (311 за І півріччя 2015 року). Колективних звернень у звітному періоді становить 14 проти 9 (2015).

 

Надходження заяв, скарг та пропозицій від громадян Ізмаїльського району, пересланих на розгляд до райдержадміністрації вищими органами влади, ці показники збільшились з 5 звернень протягом І півріччя 2015 року до 12 у звітному періоді, а саме:

Адміністрація Президента України – 1 (2)

Генеральна Прокуратура України  – 0 (1)

Одеська обласна державна адміністрація – 11 (2)

 

Відповідно до вимог п. п. 4, 5 п.1 Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» Ізмаїльською районною державною адміністрацією розглянуто 21 звернення представників пільгових категорій:

учасників бойових дій - 2 проти 6;

інвалідів війни 1 проти 2;

інвалідів I групи – 1 проти 0;

інвалідів II групи – 3проти 6;

інвалідів III групи – 2 проти 4;

одиноких матерів – 4 проти 2;

багатодітний сімей – 7 проти 13;

ветеранів праці – 1 проти 4;

 

Всі звернення були розглянуті відповідно до вимог законодавства про звернення громадян.

В Ізмаїльській районній державній адміністрації керівництвом та спеціалістами приділяється увага поліпшенню умов реалізації конституційного права громадян на особисте звернення, удосконаленню організації розгляду порушених у таких зверненнях питань, підвищенню персональної відповідальності за неналежне реагування на обґрунтовані пропозиції, заяви, скарги у повній відповідності з існуючим законодавством, розв’язанню проблем, які спричиняють звернення громадян.

З метою удосконалення організації роботи зі зверненнями громадян та відповідно до затверджених планів роботи, протягом І півріччя 2016 року Ізмаїльською районною державною адміністрацією, на виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», проведені наступні заходи:

 

25 лютого 2016 року було проведено засідання колегії, на порядок денної якої було винесено питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Ізмаїльській районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування протягом 2015 року» та прийнято відповідне розпорядження голови райдержадміністрації;

03 червня 2016 було проведено засідання колегії, на порядок денної якої було винесено питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян в Ізмаїльській районній державній адміністрації та органах місцевого самоврядування протягом I кварталу 2016 року» та прийнято відповідне розпорядження голови райдержадміністрації;

 

на апаратних нарадах при голові райдержадміністрації запроваджено практику інформування на кожній апаратній нараді, в порядку контролю, щодо стану виконавської дисципліни по розгляду звернень громадян;

 

згідно із затвердженими графіками (розпорядження № 458/А-2015 від 23 грудня 2015 року) протягом І півріччя 2016 року звітували:

                   -   18.01.2016  – начальник служби у справах дітей райдержадміністрації;

                   -   22.02.2016 – начальник архівного відділу райдержадміністрації;

 -   21.03.2016 – в.о. начальника управління соціального захисту населення райдержадміністрації;

- 25.04.2016 – начальник відділу освіти райдержадміністрації;

- 30.05.2016 – начальник відділу економіки, соціально-економічного розвитку та підприємництва райдержадміністрації;

- 13.06.2016 – начальник управління агропромислового розвитку райдержадміністрації.

 

відповідно до затверджених графіків керівництвом райдержадміністрації проводились особисті та виїзні прийоми громадян. Так, протягом І півріччя 2016 року керівництвом райдержадміністрації проведено 54 особистих прийоми та 32 виїзних прийоми, під час яких було прийнято 84 звернень;

 

згідно із затвердженими графіками за І півріччя 2016 року проведено 40 «прямих телефонних ліній», під час проведення яких звернулись 85 громадян.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Даний напрямок роботи дозволяє надати правову допомогу насамперед сільським жителям, які потребують соціального захисту. Як правило, переважна більшість громадян звертається тоді, коли тематикою «прямих телефонних ліній» є питання соціального захисту, земельних відносин, роботи транспорту або енергопостачання, оплати житлово-комунальних послуг та призначення субсидій;

 

керівництвом райдержадміністрації, відповідно до затвердженого графіку , проводяться «гарячі лінії», під час проведення яких звертались громадяни із питаннями різноманітного характеру;

 

з метою надання правової допомоги на сторінках районної газети “Придунайские вести” спеціалістами відділів та управлінь Ізмаїльської районної державної адміністрації надаються роз’яснення вимог сучасного законодавства, зміни та доповнення до існуючих нормативно-правових актів та звіти про роботу у напрямку виконання законодавства про звернення громадян. Протягом звітного періоду спеціалістами  управлінь та відділів райдержадміністрації було опубліковано 165 статей  роз’яснювального характеру;

 

в Ізмаїльській районній державній адміністрації працює Телефон довіри з 8.00 до 13.00 та з 14.00 до 17.00 за тел. 2-12-33 (крім вихідних та святкових днів), але дзвінків на цей телефон не надходило. Продовжується  практика інформування населення через районну газету «Придунайские вести» про роботу «Телефону довіри»;

 

для підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян при Ізмаїльській районній державній адміністрації працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. Протягом І півріччя 2016 року зазначеною комісією проведено 6 засідань, на  яких розглядались звернення  мешканців Ізмаїльського району до вищих органів влади;

 

з метою перевірки виконання доручень голови райдержадміністрації, наданих по розгляду звернень соціально незахищених категорій населення, які потребують особливої уваги, спеціалістами  відділу проведено 6 днів контролю; 

 

на виконання розпоряджень голови райдержадміністрації спеціалістами відділу діловодства і контролю здійснюються перевірки дотримання вимог законодавства про звернення громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації, виконкомах сільських (селищної) рад. Рівень організації роботи у відповідних виконкомах сільських (селищної) рад оцінювався відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади». Складаються відповідні довідки, які надаються для ознайомлення та вжиття відповідних заходів голові райдержадміністрації та структурним підрозділам райдержадміністрації (де були здійснені перевірки), та до виконкомів сільських (селищної) рад з метою усунення недоліків та покращення організації роботи зі зверненнями громадян;

 

Відповідно до графіку проведення семінарів-навчань  із спеціалістами райдержадміністрації,  відповідальними за роботу зі зверненнями громадян, та секретарями виконкомів сільських (селищної) рад на 2016 рік (розпорядження № 451/А-2016 від 22.12.2015), спеціалістами відділу діловодства і контролю апарату райдержадміністрації :

 

1 березня 2016 року було проведено семінар-навчання із секретарями виконкомів сільських (селищної) рад. Під час проведення семінару були роз’яснені вимоги до складання письмових відповідей заявникам, ведення діловодства та надання методичної допомоги у поліпшенні роботи зі зверненнями громадян.

 

7 червня 2016 року було проведено семінар-навчання із з працівниками структурних підрозділів Ізмаїльської районної державної адміністрації, відповідальними за роботу зі зверненнями громадян. Під час проведення семінару були роз’яснені вимоги щодо практичного застосування деяких положень Закону України "Про захист персональних даних".

 

щоквартально надаються аналітичні матеріали щодо роботи зі зверненнями громадян  в Ізмаїльській райдержадміністрації, органах місцевого самоврядування до облдержадміністрації, даний напрямок роботи висвітлюється на сторінках районної газети «Придунайские вести»,  оновлюються матеріали на офіційній веб-сторінці Ізмаїльської райдержадміністрації.

 

Ізмаїльською районною державною адміністрацією налагоджена тісна робота із виконкомами сільських (селищної) рад. Відповідно до вимог законодавства про звернення громадян виконкоми сільських (селищної) рад щоквартально надають статистичні звіти до Ізмаїльської районної державної адміністрації про звернення, що надійшли до них протягом звітного періоду.

 

Так, протягом І півріччя 2016 року до виконкомів сільських (селищної) рад надійшло  1726 звернень від громадян проти 1585 звернень (протягом І півріччя 2015 року). Відповідно до аналізу надходження звернень, спостерігається тенденція збільшення кількості звернень.

Особливу увагу приділено перевірці стану діловодства по роботі зі зверненнями, стану планування та розгляду на засіданнях виконкомів питань аналізу роботи із зверненнями громадян в сільських (селищній) радах, організації роботи зі зверненнями громадян у виконкомах, заходах з поліпшення стану роботи в даному напрямку.  За результатами перевірок складено довідки, з якими ознайомлено голову райдержадміністрації. Відповідні довідки направлені до виконкомів сільських (селищної) рад для ознайомлення та усунення недоліків.

В райдержадміністрації створені належні умови для роботи зі зверненнями громадян: ведеться комп’ютерна база реєстрації звернень громадян, що дозволяє оперативно обробляти інформацію та статистичні дані, облаштовано кімнату для особистого прийому громадян, на інформаційних стендах розміщені законодавчі акти, зразки оформлення заяв, відомості про посадових та службових осіб структурних підрозділів райдержадміністрації, контактні телефони та адреси.

Ізмаїльська районна державна адміністрація у своїй повсякденній діяльності щодо розгляду звернень громадян забезпечуватиме й у подальшому реалізацію конституційного права громадян на звернення до органів виконавчої влади. З метою удосконалення організації роботи зі зверненнями громадян керівництвом райдержадміністрації, спеціалістами відділу діловодства і контролю апарату райдержадміністрації буде продовжено  практику реалізації заходів організаційного, інформаційно-аналітичного характеру, спрямованих на поліпшення роботи зі зверненнями громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.

 

Голова Ізмаїльської районної

державної адміністрації                                                                                          В.П. Стойкова